Liczenie kalorii

 Stwierdziłem, że nie wiem, od czego tyję, zacząłem więc liczyć kalorie. Znalazłem w internecie parę programów na komórkę. Już kiedyś kontrolowałem, ile energii spożywam, tyle że było to przez PC. Teraz mam trzy programy na telefonie komórkowym. Zacząłem od "Lifesum", dodałem do tego "YAZIO", a teraz mam jeszcze FDDB. Z nich wszystkich, to FDDB ma najsłabszą szatę graficzną, przynajmniej w porównaniu do tych dwóch pozostałych. Poza tym to jej skaner kodów QR najgorzej funkcjonuje, bo wielu produktów nie znajduje. Ma jeszcze parę innych wad. Mimo wszystko to podoba mi się pod tym względem, że można jej używać też na PC, na przykład z użyciem przez Firefoxa. Nie wiem, czy mi to do szczęścia potrzebne, ale chyba lubię tak, bo dużo siedzę przy komputerze. 

Poza tym to można samemu wprowadzać produkty, razem ze zdjęciem, jeżeli czegoś nie ma w bazie danych. Zastanowię się jeszcze, czy nie wykupić abonamentu, bo wtedy są jakieś mikroelementy lepiej liczone.

Używanie tych programów pomogło mi wykryć, gdzie najwięcej kalorii spożywam. Orzechy zawierają ich masą, co w sumie nie jest niczym nowym. Ale także różnego rodzaju płatki owsiane z owocami. Niby to zdrowe, ale też zawiera kalorie. Jem dużo owoców. Te także zawierają masami energii. Jak się zje z 10 jabłek, to jest to jedna trzecia dziennej racji energetycznej. Tak wcinałem te owoce, nie wiedząc, że od tego też można przytyć. To znaczy, niby wiedziałem, ale nie byłem świadom, ile tego jest. 

Najlepsze są ogórki, marchewka też nie jest zła. Ogólnie to podoba mi się to liczenie, tym bardziej że chciałem sprawdzić, ile białka spożywam, bo to jest dosyć istotne. To znaczy, wtedy, gdy się sport uprawia w miarę regularnie.

Za oknami słońce, ale upału tu nie ma. Przyjechałem na ściankę w rękawiczkach, bo czapkę zdjąłem po drodze. Dzisiaj to święto wniebowstąpienia i równocześnie dzień ojca.

Komentarze

  1. U mnie dziś 27 stopni. A ile ważysz? Na mnie dobrze działa waga - jak mam za dużo to od razu mam motywację :P A kalorie w owocach chyba nie są takie złe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważę teraz około 72 kilo, czyli nie jestem specjalnie gruby. Kalorie w owocach nie są złe, ale pięć jabłek to około 1/6 dziennej racji, bo jabłko ma około 60 kalorii. Jak się je owoce bez ograniczenia, jak ja to czasami robię, to nabija się sporo kalorii, nawet tych "dobrych" ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kierowani instynktami

Jesienne słońce i ciasteczka

Wesołych świąt!