Dawanie

Jak powiedzialem, NB (narkotyk B) umarl/zdechl pies. Poslala mi smsa, na ktory odpowiedzialem, probujac cos milego napisac.
Dlaczego? Przeciez ona mnie od jakiegos czasu ignoruje. W dodatku napisalem dzisiaj jeszcze jednego smsa, pozdrawiajac ja
i dziekujac, ze mnie poinformowala.
Zanim go napisalem zastanawialem sie, czy warto. Dlaczego mam do niej pisac, byc milym, gdy ona nie jest?
Dlaczego mam byc zyczliwym? W sumie, to chamom i gburom jest czasami prosciej, latwiej.
Ale, gdy teraz pomysle, to nie zaluje tego. Po co sie czasami zamykac i dla zasady nie robic czegos milego.
"Bo inni...". Znam pare zyczliwych osob, ale pewnie, znam tez sporo egoistow,
dla ktorych "to jest moje" jest najwazniejsze i mozna im dawac i dawac, i nic nie wraca spowrotem.
Ale czasami wraca, od innych. A niezaleznie od tego, to moze to kwestia widzenia swiata.
Czasami zazdroszcze wszytkim, ze jest im tak dobrze, a czasami wystarczy, ze slonce zaswieci i mozna sie usmiechnac i otrzyma sie usmiech spowrotem. I wtedy zmienia sie kawalek swiata, chocby tylko na chwilke.
Bo w sumie, czesto wiemy o co walczymy, o to, zeby nam, czy naszym bliskim bylo lepiej ;)
I w czasie tej walki moze czasami zapominam, ze czasami chwila ciszy i po prostu harmonia,
to tez kawalek szczescia. Nie caly czas, ale czasami. I gdy sie ktos usmiechne, otwiera sie cos, cos plynie, jak Yin i Yang.
A gdy sie czlowiek na walce skupi, cos sie moze gubi, zamkyka, widac to po zacisnietych wargach ;)
Pewnie, nie zawsze warto byc zyczliwym, ale czasami pewnie tak ;)

Komentarze

  1. ja mam zasade, ze jezeli ktos jest dla mnie chamski i jest egoista, to ja tym bardziej jestem zyczliwa i mila, bo wierze, ze w koncu tej osobie zrobi sie glupio, przykro i zacznie brac ze mnie przyklad. nie lubie tylko ignorantow.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje doswiadczenie mowi, ze czasami to dziala, a czasami nie, szczegolnie, gdy ktos uwaza, ze jest "lepszy", albo, ze mu sie nalezy, albo po prostu w ogole sie nie zastanawia, bo w domu za niego/nia wszystko mama robila ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kierowani instynktami

Jesienne słońce i ciasteczka

Wesołych świąt!