Powiązane cząstki i emocje

 Istnieje coś takiego, jak powiązane cząstki (entangled particles). Oznaczy to, że dwie cząstki, wytworzone w określony sposób, albo po zderzeniu ze sobą, są ze sobą w pewien sposób skorelowane. Gdy zmienia się coś na jednej z nich, to zmienia się też prawdopodobieństwo zmiany pewnego element w tej drugiej cząstce, w tym samym czasie, nawet gdy jest ona oddalona o tysiące kilometrów.

Fizyka kwantowa przychodzi mi do głowy, gdy myślę o zrozumieniu procesów zachodzących w głowie. Nie jest to intuitywne, że emocje wpływają na proces myślenia, choć z drugiej strony każdy to zna. Humor zmienia podejście do wielu rzeczy, alkohol czy narkotyki zresztą też. Pod wpływem substancji zmienia się tak zwane "racjonalne myślenie". Nie inaczej jest z jakimś czynem popełnionym w afekcie, czy okresem, gdy ktoś jest ciężko zakochany. Wtedy nie widzi się obiektu westchnień w zupełnie racjonalny sposób.


Komentarze

  1. Ostatnio na YouTube pojawił mi się jakoś filmik z PTSD, ale obejrzałem tylko początek bo był bardzo nudny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, też raczej nie oglądam, nawet nie wiem czemu, bo w sumie, to chyba w nich wszystkich to samo, takie sobie gadanie. Ciekawsze są rzeczy po angielsku, ze współczesnym podejściem do PTSD, ale też nie jest ich chyba wiele. Sam coś zacząłem robić na YT, po angielsku, ale póki co to zawiesiłem, bo mnie to za dużo siły kosztowało ;) Poza tym, to był raczej taki projekt do treningu psychiki, ale mam zamiar dalej porobić.
      Uważam, że temat jest interesujący, dla mnie, jak popatrzy się na to z punktu widzenia działania mózgu.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kierowani instynktami

Chciałem

Francuzka