Nawet nie wiem

V.d. Kolk opowiadał o eksperymencie, który przeprowadzono na ludziach, dotyczącego marzeń. Skombinowano jakiegoś ładnego, egzotycznego modela, męskiego, który przeszedł koło kobiet, tych w miarę normalnych, uśmiechając się do nich. Kobietom robiono w tym czasie skan mózgu. Widać było, jak areały wyobraźni zostają pobudzone.
- Ciekawe, czy podoba mu się moja sukienka - myślały sobie pewnie.
- Czyli lubi Pink Floyd, czy może lubiłby to co gotuję? - chodziło im może po głowie.
- Ciekawe, czy lubi wzorki na mojej pościeli - tak sobie też może myślały, czy coś w tym rodzaju, opowiadał Kolk.
Potem zrobiono to samo z kobietami, które miały nieźle przechlapane dzieciństwo. U nich też został pobudzony obszar mózgu, tyle, że ten związany z lękiem. Ten z wyobraźnią raczej milczał.
Nie jest to niczym nowym, że ludzie po traumatycznych przeżyciach, szczególnie tych w dzieciństwie, często tracą trochę na wyobraźni, dotyczącej ich życia.
Tak sobie tego słuchałem wczoraj, oglądając to na YT i wtedy przyszło mi do głowy, że to też do mnie pasuje. Ja w sumie nie planuję swojego życie. Zarzucano mi to już parę razy.
- Co będę planował, jak i tak nic z tego nie wyjdzie, albo wręcz coś przeciwnego - myślę sobie często.
Teraz powoli dociera do mnie automatyzm tych myśli. Nie jestem w tym samotny.
W jednym ze światów marzę sobie, ale w tym rzeczywistym, raczej rzadko. Tak mnie tego moje dzieciństwo nauczyło i choć życie dorosłe jest inne, to trzymam się tego starego schematu myślenia, nawet o tym nie wiedząc.Utkwiłem w przeszłości.

Komentarze

  1. Już sam fakt że o tym czytasz, słuchasz i oglądasz powoduje, że jesteś dalej niż inni z ptsd. Mógłbyś siedzieć i nic nie robić, ew pić lub coś gorszego. Pozdrawiam i życzę aby wszystko dobrze się potoczyło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Tobie też życzę, żeby wszystko dobrze się potoczyło!
      Dużo ludzi pije, albo bije żony, często obie rzeczy na raz ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kierowani instynktami

Jesienne słońce i ciasteczka

Wesołych świąt!